træpiller har vokset kraftigt

Hvordan forbrændes træpiller

Træpiller produceret af træ, energigræsser og halm præsenterer et højere energitæthedsråmateriale end træflis eller baller og reducerer dermed omkostningerne ved håndtering, transport og opbevaring i hele forsyningskæden. Europæiske specifikationer fastsætter grænser for bødens andel (partikler mindre end 3,15 mm) tilladt i træpiller, hvilket refererer til træpiller holdbarhed. Bøder har konsekvenser for sundhed og sikkerhed i forsyningskæder og forårsager problemer med slag dannelse i forbrændingssystemer. I dette papir gennemgås de faktorer, der påvirker holdbarheden af ​​biomasse træpiller. Industriproduktionen for træpiller har vokset kraftigt i løbet af det sidste årti og involverer den internationale handel med titusindvis af tons årligt. På grund af stigende krav til træpiller har der været stigende interesse for at udnytte mere varierede biomassetyper. Formålet med denne gennemgang er at undersøge råmaterialekvaliteter og pelleteringsbetingelser, der producerer holdbare træpiller. Træpiller holdbarhed kan påvirkes af råmaterialets egenskaber, fugtighedsindholdet eller størrelsesreduktionen under forbehandlingen og ved pelleteringsbetingelser, herunder anvendelse af bindemidler, råmaterialemixer, temperaturer eller dørtryk. Efterproduktionsbetingelser kan også påvirke holdbarheden, som f.eks. Opbevaringsforhold og håndteringsfrekvens. Derfor er det nødvendigt at forstå alle faktorer, der påvirker holdbarheden i hele forsyningskæden for at prioritere, hvor fremskridt kan ske.

Hvad er det vigtigste forbinding ved træpiller

Træpiller er et egnet biomasseråmateriale til både varme- og kraftanvendelser, hvor medbrænding i kulfyrede kraftværker i øjeblikket er deres største applikation. Industriproduktionen for træpiller involverer den internationale bulk transport på mere end 10 mio. Tons om året [1]. Størstedelen af ​​efterspørgslen efter træpiller stammer fra EU (EU) som reaktion på sin drivhusgasemission (GHG) emissionsreduktionspolitik [2]. Den største import stammer fra Nordamerika, men de stigende krav har stimuleret fremskridt i Rusland, Afrika, Sydamerika og Asien [1]. Selv om træpiller er mere energikrevende at fremstille end træflis eller baler, kan GHG-fordele stadig opnås, når de anvendes til at fortrænge konventionelle fossile brændstoffer, selv ved import af træpiller fra udlandet [3], [4], [5]. Handlen med træflis er overvejende begrænset til mellem europæiske lande, selv om der findes nogle tilfælde, hvor der findes længere transoceaniske forsyningskæder, f.eks. Mellem Japan og Canada [6]. Generelt er træflisetransport til Europa begrænset på grund af den nødvendige overholdelse af plantesundhedsmæssige restriktioner, hvilket kræver, at importeret træ (fra bestemte steder) behandles ved 56 ° C i 30 minutter [7], [8]. Alternativt kan chips behandles ved røgning i grupper mindre end 2 m3 med methylbromid eller sulfurylfluorid ved 80 g / m3 i mere end 24 kontinuerlige timer [9]. Praktiske forhold ved at behandle tilstrækkeligt store mængder træchip på denne måde og produktets omfangsfulde karakter betyder, at nu overvejende trætræpiller handles over lange afstande [6].

Se hvilke træpiller du skal vælge udefra denne undersøgelse

I storskala biomasseforsyningskæder reducerer den øgede energitæthed af træpiller omkostningerne i hele forsyningskæden med hensyn til håndtering, opbevaring og transport. Træpiller er fremstillet af tør, ubehandlet, biomasse, der er hammermalet i fine stykker og derefter reformeret til små cylindriske træpiller under højt tryk og temperatur [10]. Træpiller er derfor ideelle til co-fyring med kul, da de let kan reduceres til støv i kulpulveringssystemer og forbrændes via direkte injektion [11]; præsentere en forholdsvis billig og nem metode til reduktion af kuldioxid (CO2) emissioner fra kulfyrede kraftværker [12]. En komplikation med dette er imidlertid, at deres sammensætning betyder, at når træpiller enten er dårligt produceret, gentagne gange håndteres eller opbevares uhensigtsmæssigt, bryder de ned i mindre partikler og bøder. Dette fjerner ikke blot fordelene ved at have et homogent og tætnet brændsel, men bødernes tilstedeværelse kan have vigtige sundheds- og sikkerhedsmæssige konsekvenser, og der er endda risiko for støveksplosioner ved håndtering og transport af store mængder træpiller [13]. Træpiller brud kan også øge tab i forsyningskæden, hvilket kan have negative virkninger på drivhusgasreduktionspotentialet for pelleterede brændstoffer [14]. En anden vigtig faktor er “kundetilfredshed”, hvor det er vigtigt at tilfredsstille forbrugere af træpiller, der kræver brændstof af høj kvalitet, og brud kan føre til øget afvisning af træpiller og yderligere tab [15].

Write your comment Here